Tallin – mała Rosja

W stolicy Estonii czuliśmy się jak w Rosji, bliskość do St.Petersburga i granicy Rosyjskiej oraz prawie połowa mieszkańców będąca Rosjanami daję poczucie przebywania daleko na wschodzie.  Matrioszki dostępne są na każdym rogu, nie dziwi to,  że Rosjanie mają chrapkę na państwa nadbałtyckie, zwłaszcza czuć to w Tallinie. Była to kolejna stolica w naszej drodze do…

Ryga – miasto sprzeczności

Ryga kolejna stolica na naszej trasie. Kolejne Państwo nadbałtyckie i kolejne zdziwienia. Coraz więcej ruskich tfu tzn Rosjan i coraz więcej języka Rosyjskiego. Do Rygi dojechaliśmy późną nocą, mieliśmy zaklepany nocleg w Big Bed Hostel. O tym jak wielkie zdziwienie wzbudziło w nas to miejsce Justyna Wam już pisała. Ja tylko muszę dodać, że jeszcze…

zimowe Wilno

Wilno jako stare Polskie miasto było na mojej mapie podróży od dawna. Skoro „Lwów i Wilno pamiętamy… ” musieliśmy odwiedzić to miasto po drodze do Laponii. Jak się okazało bardzo dużo ludzi tutaj mówi po Polsku. Jednakże Polacy i język Polski jest tutaj dyskryminowany. Władzę Litewskie starają się zmniejszyć znaczenie Polaków na Litwie. Podobnie z…

Kolorowe Jeziorka

Kolorowe Jeziorka to miejsce magiczne i co najważniejsze nie trzeba wielkiej czy dalekiej wyprawy aby je odwiedzić. Znajdują się one na Dolnym śląsku w powiecie Kamiennogórskim w paśmie górskim zwanym Rudawami Janowickimi. Dostępność tego miejsca jest bardzo duża , co w sezonie sprawia, że to miejsce jest trochę zbyt oblegane.  Jednak poza sezonem można się…

Suparom Thai Food Warszawa

Bardzo lubię ostre jedzenie, również bardzo lubię jedzenie dalekiego wschodu. Mimo, że do tej pory miałem okazję próbować tej kuchni tylko w Europie. Ciekaw jestem jaka różnica jest między restauracjami Azjatyckimi w Europie, a tym co można zjeść w Azji – cóż wszystko przed nami. Tajska Restauracja przy Warszawskiej tęczy – tfu oby znów spłonęła…

20140620_171431

kierunek Rumunia

Już prawie dwa tygodnie siedzimy w domu, cieszymy się miękkim łóżkiem i wygodami domowego zacisza. Nawał pracy nie pozwala nam na podróże, mimo to już jestem myślami w Rumunii. Ostatnio przeczytałem „Podróże w poszukiwaniu diabła” Michała Kruszony i ciągnie mnie aby znów odnaleźć Hrabiego Draculę. Mimo, że w Rumunii byliśmy już kilka razy, kraj ten…

kiszone przysmaki

Uwielbiamy targi i lokalne jedzenie. Wszędzie gdzie jesteśmy staramy się próbować lokalnych smaków i poszukiwać tych nowych których jeszcze nie próbowaliśmy. Na targu w Rydze udało się nam kupić kilka kiszonych smakołyków: czosnek, jabłka i pomidory. Przysmaki te dojechały z nami aż do Laponii, bo w drodze nie było ich jak smakować.   Podczas prób…

lodowy hotel

Podczas naszego zimowego pobytu w Laponii udaliśmy się obejrzeć jedną z większych lokalnych atrakcji – lodowy hotel. W Laponii jest ich kilkanaście, my wybraliśmy się do najbliższego. Byliśmy pod wrażeniem hotelu zbudowanego w całości ze śniegu i lodu. Hotel co zimę jest budowany od nowa. Śnieżny budynek mieścił 67 pokoi i mógł pomieścić nieco ponad…

Co zobaczyłam w Oslo ?

Wybierając się na spacer po Oslo, miałam konkretne cele. Chciałam zobaczyć jak żyją Norwegowie, jakie mają domy, ogrody. Pora roku sprzyja ukwieconym balkonom, pięknym parapetom i ludziom na ulicach. Moim ulubionym zajęciem na necie wieczorami jest przeglądanie blogów wnętrzarskich, oglądanie przepięknych stylizacji mieszkań głównie Skandynawskich. Więc będąc w Oslo pomyślałam, nacykam zdjęć, naciesze oko i…