porto w Porto

Lubię porto (napój alkoholowy), po obejrzeniu „Boso przez świat” odcinek „Portugalskie przyjemności” marzyłem o tym żeby wypić porto w Porto. Udało się ! Wszędzie gdzie jesteśmy próbujemy lokalnych specjałów. Więc jak będąc w Portugalii nie mogliśmy odpuścić Porto – miasto i napój. Wybraliśmy się do tego cudownego miejsca, o tym już pisała Wam Justyna tutaj….

Nie słuchajcie ludzi

Wyjeżdżając na wakacje czy do pracy często szukamy informacji o miejscu docelowym w internecie, w mediach, pytamy znajomych którzy już odwiedzili to miejsce. Szukamy informacji na temat cen, noclegów, kuchni, atmosfery etc. Udaję nam się znaleźć wiele takich informacji jednak często, a nawet bardzo często gdy dotrzemy na miejsce okazuje się, że są to jakieś…

10 powodów dla, których warto zabrać psa na wakacje

Nie musisz szukać opieki,  pozostawiając psa w domu. Nie wydzwaniasz i nie tracisz kasy na drogie połączenia wypytując o swojego psiego przyjaciela. Oszczędzasz na wynajęciu psiego hotelu czy pensjonatu. Jedna noc to koszt około 80 zł. Masz swojego przyjaciela cały czas przy sobie i zwyczajnie w świecie nie tęsknisz. Idealne towarzystwo do porannego joggingu. Niezawodne…

konsulat

Polski konsulat w Porto

Zwiedzając najstarszą na świecie fabrykę Porto – Real Companhia Velha wielką niespodziankę sprawił nam Orzeł Bielik mieszczący się na ścianie wewnątrz winiarni. Okazało się, że 100 metrów od piwnicy mieszczącej 5 milionów litrów znakomitego Porto mieści się konsulat Rzeczypospolitej Polskiej. Czy to nie samowite jak obrotny jest nasz MSZ ?   Niestety fotki robiliśmy siedząc…

Siesta

Będąc w Polsce często myślałem o wyjeździe na południe. Chodziła mi po głowie Hiszpania lub Portugalia, udało nam się wreszcie zrealizować to marzenie. Zawsze zastanawiałem się również jak to jest z tymi południowcami i z ich trybem życia. Dużo się słyszy o sieście o tym, że Hiszpanie są leniwi i przez cały dzień nic nie…

Paryski telefon alarmowy

Gdy mieszkaliśmy na campingu w Wersalu postanowiliśmy udać się na zwiedzanie i imprezę do centrum Paryża. Uradowała nas informacja, że stacja metra prowadząca pod wieżę Eiffla znajduje się 300 metrów od naszego namiotu. Zapakowaliśmy Helenę i w drogę. Bilet kosztował trochę ponad 3 euro od łepka za Helę nie płaciliśmy. Nie wiem czy do końca…

Jak się bawi Europa

Odwiedziliśmy 6 państw, przejechaliśmy 16 000 km, poza domem spędziliśmy 58 nocy z czego 55 w namiotach. Goniliśmy za AC/DC przez całą Europejską trasę koncertową oprócz Szwajcarii którą sobie odpuściliśmy na rzecz wakacji w Portugalii. Poznaliśmy setki ludzi, w większości bardzo ciekawych. Choć pojawiały się również nie miłe spotkania. Odwiedziliśmy 14 miast w których odbywały…

kazak

Kazachstańskie tradycje

Nocujemy u rodziny Niemców którzy zostali zesłani do Kazachstanu w 1936 roku z okolic Kamieńca Podolskiego. Są to znajomi rodziców Sergiusza. Mieszkali oni i pracowali ze sobą w jakiejś odległej Kazachstańskiej wiosce. Atmosfera jest iście gościnna, czuć tutaj wschód. Jesteśmy tutaj raptem parę godzin i czujemy się jak w domu. Przy suto zastawionym stole toczą…

Kemping Paryż – Wersal

Huttopia Versailles to Pole campingowe mieszczące się w Wersalu – dość eksluzywnej dzielnicy Paryża. Camping oznaczony trzema gwiazdkami. Po doświadczeniach z Holandii spodziewaliśmy się snobstwa i pogardy dla Polaków w T4. Mile się rozczarowaliśmy. Miejsce na bardzo wysokim poziomie. Ludzie bardzo wyluzowani i uprzejmi. Czuć tutaj ducha skautów. To pole campingowe wygląda jak z amerykańskich…